måndag 2 november 2009

KINO DELUXE


Var i valet och kvalet i söndags om jag skulle orka gå på bio eller inte. Kände mig lite sådär gött söndagsseg varpå en 2,5h rulle med start 20:45 inte helt klockrent lockade. Men efter konfererande med syster togs beslutet att dricka en kaffe och pallra mig iväg, Inglorious basterds skulle vara värd att se och definitivt en biofilm.

Fick sällskap av Affe och på vägen dit kommer vi på att DAMN IT, filmen skulle visas i sal 11 vilket förmodligen är en liten sketen sal med säten som ger träsmak som känns i en vecka. Vi kom till bion och började leta rätt på salen. Den låg helt i skymundan. Upp för alldeles för många trappor och in i en korridor. MEN så uppenbarade sig något oväntat trevligt; en DELUXE sal (det stod faktiskt skrivet på väggen). Skinnfåtöljer med sviktande ryggar och glashållare avsedda för vinglas väntade på oss biobesökare.

UPPSUMMERING: Helt rätt beslut att gå på bio trots den sena timmen. En VÄLDIGT bra film (men inte för den finkänslige) som avnjöts i en KUNGASTOL. Svårslaget!

1 kommentar:

  1. sajaju :) men du fattar vad jag menar med att 1) den är lite äcklig 2) den är rätt våldsam, men ändå rolig och 3) man förstår att de långa dialogerna (som jag iofs tycker är skitbra), särskilt den i början, behövs.

    SvaraRadera